کاهش مصرف برق کولر گازی ؟

مدیر سایت
28 شهریور, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ترفند های کاهش مصرف برق کولر گازی

روزهای داغ تابستان از راه رسیده‌اند و اکثر مردم به جای اینکه از گرمای بیش از اندازه این روزها ناراحت و کلافه باشند از قبض‌های نجومی برق ناراحت هستند. بنابراین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای مردم، استفاده بهینه از کولر گازی است که تا حدودی مصرف برق سرسام‌آور این دستگاه کاهش پیدا کند. به همین دلیل تصمیم داریم ترفندهایی را جهت کاهش مصرف برق کولر گازی به شما آموزش دهیم تا از شر قبض‌های نجومی برق خلاص شوید. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ترفندهای کاهش مصرف برق کولر گازی

کولرگازی‌ها از مصرف برق زیادی برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند. اما با اتخاذ تدابیری ، می‌توان به طور قابل ملاحظه‌ای مصرف این دستگاه‌ها را کاهش داد. برای مثال، تمیز نگه داشتن فیلترهای هوای کولرگازی می‌تواند باعث کاهش مصرف برق شود. همچنین، استفاده از کولرگازی‌های با صفحه‌های خنک کننده می توانند در روند کاهش مصرف برق کار ساز باشد. این صفحه‌ها از فلزاتی مانند آلومینیوم یا مس ساخته شده و به عنوان یک انتقال دهنده حرارت عمل می‌کنند. در نهایت، تنظیم دمای مناسب برای کولرگازی نیز به عنوان یک روش کارامد در کاهش مصرف برق مطرح است.

کاهش مصرف برق کولر گازی با خرید کولر گازی اینورتر

زمانی که تصمیم دارید کولر گازی بخرید، بهتر است به دنبال یک کولر گازی اینورتر یا کولر گازی با سطح مصرف انرژی A یا B باشید. چرا که کولرهای گازی اینورتر، متناسب با میزان مصرفی که دارند دور موتور را افزایش یا کاهش می‌دهند. همین مسئله موجب کاهش مصرف برق کولر گازی می‌شود.

از طرفی هنگام خرید کولر گازی باید به EER آن نیز توجه کنید. در واقع EER کولر گازی میزان آمپر مصرفی دستگاه را نشان می‌دهد. از آن جایی که امکان دارد کولر گازی مورد نظر شما آمپر مصرفی کمی داشته باشد و راندمان سرمایشی آن هم به اندازه‌ مورد نیاز شما نباشد، خیلی باید بیشتر کار کند تا محیط را خنک کند به همین دلیل برق بیشتری مصرف می‌کند.

کاهش مصرف برق کولر گازی با خرید کولر گازی با ظرفیت مناسب

مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای کاهش مصرف برق کولر گازی انجام دهید این است که هنگام خرید کولر گازی، ظرفیت منزلتان را در نظر بگیرید و کولر گازی متناسب با ظرفیت منزلتان خریداری کنید. تنها با یک انتخاب درست می‌توانید تا ۲۰ درصد میزان مصرف برق کولر گازی را کاهش دهید.

برای مثال اگر در واحدهای طبقه آخر ساختمان ساکن هستید به دلیل تابش نور گرم خورشید به سقف ساختمان در تابستان و انتقال حرارت آن به واحد زیر سقف، باید به ازاء هر متر مربع از مساحت منزل مسکونی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ و اداری و تجاری بین ۹۰۰-۱۲۰۰ BTU ظرفیت برودتی برای کولر گازی در نظر بگیرید. ولی اگر در طبقات وسط ساختمان ساکن هستید باید به ازاء هر متر مربع منزل مسکونی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ و اداری و تجاری حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ BTU  ظرفیت برودتی برای کولر گازی خود در نظر بگیرید.

سرویس دوره‌ای کولر گازی را فراموش نکنید

به مرور زمان گرد و غبار موجب کثیف شدن فیلترهای کولر گازی و کاهش راندمان کاری این دستگاه می‌شود به همین دلیل کولر گازی به سرویس دوره‌ای نیاز دارد. اگر فیلتر هوای کولر گازی  یا کندانسور کولر شما کثیف باشد، فشار بیشتری به کمپرسور کولر گازی شما وارد خواهد شد و در نتیجه مصرف برق افزایش پیدا می کند. بنابراین لازم است که هر از چند گاهی فیلترهای کولر گازی را عوض کنید و پنل خارجی این دستگاه را سرویس کنید با این کار میتوانید موجب کاهش مصرف برق کولر گازی تا 10 درصد شوید.

در پایان باید این را نیز در نظر بگیرید که کلا کولر گازی برای خنک کردن به مصرف برق زیادی نیاز دارد و شما میتوانید با رعایت موارد مذکور تا حد زیادی این مصرف را کاهش دهید امیدوارم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد، شما را به خواندن مطلب 10 نکته طلایی کاهش مصرف برق کولر گازی دعوت می‌نماییم.

()

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.